Halkın ekmeğinden, yetimin hakkından, yoksulun rızkından çalanlara karşı, herkesi mücadele etmeye, ‘‘Uyanışa’’ davet ediyoruz

İslami Sosyalizm: Soldan Sağa Geçmişi

1950'ler ve erken 1970s, islam dünyasında güçlü bir ideoloji modern İslam entelektüellik zihinlerini ve saçaklar kendisini galvanizli ve ana akım siyasi arena içine yolunda yaptı.
Ama bu ideoloji tek bir kaynağı yoktu. Kökleri Güney Müslüman düşünürler ve ideologlar ve Doğu Asya, Afrika çalışmaları arasında ve (Arap) çeşitli ortadoğu ülkelerinde bulunabilir.
Ana akım liderleri ve siyasi ekipler tarafından benimsenen başladı ayrıca, bir kez, birden çok ad ile ifade edilmiştir. Ama bugün, bu isimler ve terimler, tek tek her tanımsal bir şemsiye: İslami Sosyalizm altında yarıklar bulunur.
___________________________
Kökler ve Ağaçlar
Gerçi bir mücadele için pinpoint tam başlangıç noktası (veya noktaları) bulunduğu birçok fikir bu oldu ile ilgili İslami Sosyalizm ortaya çıktı, tarihçiler ve aydınlar, Sami A. Hanna'nın ve Hanif Ramay - kim uzmanlaşmış içinde eleştirme ve derleme bir diyalektik tarihi İslam Sosyalizmi - görünümü bu ilk ifadelerin İslam Sosyalizmi ortaya çıktı Rusya'da 19. ve erken 20. yüzyıl.
Çiftçiler, köylüler ve küçük-rusya devlet Tatartan olan Müslüman burjuvazi hareketi rus monarşi karşı ama acımasızca ezildi.
Erken 2oth yüzyılda, hareketi yeraltı gitti ve komünist, sosyalist ve sosyal demokrat güçleri, Rusya'da monarşinin devirmek için işletme ile çalışmaya başladı.
Bu Waisi olarak bilinen haline gelen Müslüman hareketi, liderleri solcu bir rus devrimi monarşiye karşı 1906'da patlak verdiğinde kendilerini açıklayan İslami Sosyalist olarak başladı.
Sırasında 1917 Bolşevik Devrimi sonunda devrildi ve elenen rus monarşi ve uygulanan komünist yönetim, ülke, Waisi aşık olmuş Bolşevikler ve desteklenen rus devrim lideri Vladimir Lenin'in yaygın sosyalist program ve politikaları.
Ancak, 1924'te Lenin'in ölümünden sonra, Waisi Müslüman toplum ve Tatartan kendi sosyalizm Bolşevik komünizmden ayrı bir varlık olduğunu iddia etmeye başladı.
Kendi komün kurdu bu hareketi 1930'lu yıllarda Stalin'in radikal temizler yakalandı ve katledildi.
Bu Waisi (1917'den sonra) ateizm, devlet-zorunlu inanç haline gelmiş bir ülkede sosyalizm nasıl tanımlanmış pek emin değil. Etkili düşünür ve ideologların bir grup, Güney Asya ve Orta doğu'da son olarak İslam Sosyalizme daha tutarlı ve doktriner bir şekil vermek için inmek kalmıştı.
İslam alimi, bir Sih ailesi (Sialkot, ama İslam'ı içine doğmuş Ubaidullah Sindhi,), aynı zamanda Hindistan'da ingilizlere karşı bir karıştırıcı olduğunu.
Yetkililer tarafından Birinci Dünya Savaşı sırasında kovaladı, Kabil'e Sindhi kaçtı ve Kabil'den 1917 Bolşevik devrimi'nin ortaya çıkması tanık Rusya'ya gitti.
Rusya'da 1923 kadar kaldı ve zamanının çoğunu komünist devrimciler ile siyaset ve ideoloji tartışan ve sosyalizm çalışarak geçirdi.
Ekonomik eşitlik chants ve şiddet devrimi sırasında adalet etkilendim, Deobandi Sünni bir Müslüman olarak kalan Sindhi,, ateizm, komünizm/Marksizm vurgusu reddetti.
Fikirlerine İslami Sosyalizm yazıları özellikle Hindistan Müslümanları hedefleyen bir dizi şekil vermeye başladığı Rusya'dan İstanbul oldu Türkiye ve seyahat Sindhi.
Müslümanların kendilerine olan komünizm hedefliyor ama elde edemiyor tam olarak hangi ekonomik adalet varmak için din olarak evrim geçirmeye çağırdı.’
Bu sebep verdi bu olduğu halde gördü hem müslüman hem de Komünist ekonomik felsefeleri ile ilgili benzer onların üzerinde durarak, adil servet dağılımı, sosyalizmin tavsiyeler yardımı ile daha teistik ve manevi boyutu daha faydalı olabilir için köylü ve işçi sınıfları daha ateist komünizm.
Ubaidullah Sindhi.
Ubaidullah Sindhi.
Aynı dönemde (1920'li-30'lu), bölünmemiş Hindistan (az bilinen olsa da) başka bir İslam alimi 1917 rus devrimi ve Marksizm tarafından vuruldu.
Hafiz Rahman Sihwarwl gördüm İslam ve Marksizm paylaşımı beş element ortak: (1) yasak birikiminin zenginliği ellerini ayrıcalıklı sınıfları (2) örgütün ekonomik yapısı devlet sağlamak için sosyal refah (3) fırsat eşitliği için bütün insanlar (4) öncelikli kolektif toplumsal menfaatlerin üzerinde bireysel ayrıcalık ve (5) önleme permanentising sınıf yapısı ile toplumsal devrim.
Zengin aşırı, ama gönüllü vergi ödemek bir ekonomik düzen yaratma arayışı olarak anlamış olan Kur'an-ı kerim'den çekti bu temalar birçok motivasyonları (Zekat) farklılıkları en aza indirmek için yaşam standartları.
Bu Sihwarwl İslam ve komünizm sapmak gördüm alanlarında edildi özel mülkiyetin belirli sınırlar içinde ve toplumun kesinlikle sınıfsız olarak tanımayı reddetmesine İslam'ın yaptırım.
İslam, servet birikiminin nin yasaklanması ile, fırsat eşitliği ile sınıf yapısını kontrol etmek mümkün olduğunu ileri sürdü.
Temelde, her iki Sindhi ve Sihwarwl sosyal demokrat refah devletinin İslami bir kavram tökezledi vardı.
Sindhi ve Sihwarwl ilk düşünceler üzerine bina, belki de Güney Asya'nın İslam Socilaism en ateşli ve açık destekçileri ve teorisyenler: Ghulam Ahmed Pervez ve Dr. Halife Abdul Hakim olmuştur.
Parvez bir önemli ‘Quranist’ya bir İslam alimi kim ısrar etti bunun için Müslümanlar için devam eden modern dünya, İslam düşüncesi ve yasalar olmalı tamamen dayalı modern yorumların kuran'da ve the complete ret hadis (hadisleri Peygamber ve ashabına göre kulaktan dolma ve derlenmiş bir 100 yıl sonra Peygamberin ölümünden).
Sonra inceleyerek geleneksel Müslüman metinlerin yanı sıra Tasavvuf, Parvez iddia neredeyse tüm hadisler edildi imalatlar ile bu isteyen İslam gibi gibi hoşgörüsüz bir inanç ve tarafından eski Müslüman krallar kim kullandı bu hadislerin vermek ilahi meşruiyet onların zalim kuralları.
Parvez de ısrar eden Müslümanlar olmalıdır çalışarak daha fazla zaman harcamak modern bilimler yerine enerjilerini israf üzerinde mücadele eski mezhep çatışmaları ya da yok sayarak gerçek eşitlikçi ve aydınlatıcı ruh kuran'da tarafından düşkünlük birden fazla ritüelleri aşağı teslim için onlar tarafından eski ulema, din adamları ve derleyiciler hadis.
Anlaşılır, Parvez hemen İslam alimleri ve siyasi kıyafetler muhafazakar saldırısına uğradı.
Ama bu ünlü Müslüman filozof ve şair Muhammed İkbal, genç alim dost ve Pakistan, Muhammed Ali Cinnah gelecekteki kurucusu tanıştır sonra da durmadı.
Cinnah dergi düzenlemek için tayin Parvez, Talu-e-Islam. -Ayrı Müslüman bir ülke yaratılması yaymak ve de bunu Cinnah Tüm Hindistan Müslüman Ligi muhafazakar İslami partilerin yüz başlamıştı saldırılara cevap vermek için kuruldu ve ulema sahte olmanın Lig suçlayan-örgüt Müslüman ve çok batılılaşmış ve ‘doğru İslam davranış olmak için eksik Cinnah.’
Kuran'da yazar kitaplar ve yorumlar devam dışında, Parvez bir dizi makale yazdı Talu-e-Islam kutsal kitap daha sosyalist bir görünüm yayılır.
Dergi için makaleler bir dizi Muhammed İkbal yazılarından iddia kur'an'dan ayetler, inanç tarihiyle ilgili olaylar ve görüşler kullandı:
Din adamları ve muhafazakar ulema İslam kaçırdı.
Zengin insanların ajanlar ve kontrolsüz Kapitalizmin destekçileri onlar.
Sosyalizm en iyi özelliği, adalet ve zenginlik dağılımı Kur'an ayetleri hükümleri uygular.
İslam'ın temel görevi, toplumun tüm haksızlık ve zulümleri anlatan sayılmasıydı. Bir sosyo-ekonomik hareketlilik vardı ve Peygamber Kureyş lideri tüccar kapitalist sömürü ve Bizans ve sasani yozlaşmış bürokrasi için bir son vermek amacındaydı.
Kur'an, Müslümanlara göre üç ana sorumluluklar: görme, işitme ve zihin ajansı aracılığıyla algılama. Sonuç olarak, gerçek bilgi ampirik olarak doğrulanabilir gözlem, ya da bilimin rolü ile kurulmuştur.
Yoksulluk, Allah'ın cezası ve bilimi göz ardı eden bu yakışır.
Müslüman/İslam toplumları, bilim, yanı sıra tarım reformu sanayileşmiş bir ekonominin geliştirilmesinde lider rol oynamalıdır.
Sosyalist bir yolu İslam'ın Şeriat ile ortaçağ distorsiyon düzeltme.
Parvez Pakistan'ın kuruluşundan sonra 1947 yılında hükümet katıldı, ama Cinnah ölümünden sonra 1948'de görevinden 1956'da istifa edene kadar kızağa oldu.
Talu sorunu-e-İslam kapağında Muhammed İkbal sahip. Birçok denemeler dergi için Ghulam Ahmed Pervez tarafından yazılan İslam Sosyalizm ve ateşli polemik yayılmasını muhafazakar ulema karşı argümanlar içeriyordu.
Talu sorunu-e-İslam kapağında Muhammed İkbal sahip. Birçok denemeler dergi için Ghulam Ahmed Pervez tarafından yazılan İslam Sosyalizm ve ateşli polemik yayılmasını muhafazakar ulema karşı argümanlar içeriyordu.
Gulam Ahmed 1935 resimde Parvez.
Gulam Ahmed 1935 resimde Parvez.
İslam ve kur'an-ı kerim'i üzerinde İkbal yazıları Güney Asya'da İslam Sosyalizmi formüle için kullandığı zamanda başka bir alim Dr. Halife Abdul Hakim oldu.
Bir filozof, yazar ve Muhammed İkbal, Halife büyük bir hayranı İslam Sosyalizmi daha sonra Pervez Gulam ideolojik sınırları içine cesaret.
Hevesli bir öğrenci İslam (özellikle Tasavvuf), Halife, sonra gittikçe Doktora programı mezunu olan Heidelberg Üniversitesi, Almanya, yazılmış bir dizi kitap İkbal felsefesi, İslam düşüncesi, Jallaluddin Rumi (Sufi şair ve yazar), ve ayrıca tercüme Hindu kutsal kitabı, Bhagwat Gita, Urduca.
Halife ciddi olarak Marksizm'i incelemeye başladı ve genç ‘üçüncü dünya’ ülkesi için Pakistan gibi ne demek Pakistan'ın kuruluşundan sonra oldu.
Onun 1951 kitap, ‘İslam ve Komünizm’ ve ‘İkbal Aur Molla’, Halife gördüm İslami Sosyalizm gibi koşum özgürlük düşünce, eylem ve kurumsal karakteristik Batı demokrasileri oluşturarak fırsatları için tüm.
Kendi döneminin en İslami Sosyalistler gibi, Halife de temelde İslam Sosyalizm sosyal demokrat refah devletinin çeşitli Batı ülkelerinde yürürlüğe manevi ve ilahi kavram bir şeyler anlatıyordu.
‘İslam ve Komünizm’, Halife ilkesine Pakistan'da ekonomik zenginlik ve böylece tarımsal reform için ahlaki bir temel kaynak olarak toprak görür.
Dr. Halife.
Dr. Halife.
Dışında Ghulam Ahmed Pervez, diğer birçok İslam Sosyalist düşünürler yukarıda açıklanmıştır, ama iyice eleştirme Marksizm/Sosyalizm temelinde Qu'ranic öğretileri ve listeleme benzerlik ve farklılıkları ikisinin arasında ki küçük hakkında tam olarak ne kadar bir rol bir hükümet ve devlet play konularda niyetle toplumları kaçak ideoloji ve ekonomik sistem tarafından reçete İslami Sosyalizm.
Parvez açıkça göstermektedir ki İslami bir Sosyalist toplum çalıştırın kanunlar ve iktisat türetilmiş rasyonel yorumların kuran'da ve modern bilimsel düşünce olur doğal olarak sorumlu olmak, yasalara saygılı, eşitlikçi ve aydınlanmış olmaz ve ihtiyaç durumuna rolünün bir ahlak kılavuzu.
Başka bir deyişle, İslam Sosyalist politikalar garanti bir progresif ve non-teokratik (yoksa tamamen laik) Müslüman çoğunluğu devlet nerede vatandaşı aydın kadar kendi ahlaki seçimler, nerede bu devlet için sopa baktıktan sonra vatandaşların ekonomik çıkarları ve ihtiyaçları ve adalete teslim.
Devlet kuran'da bu ayetler mülkiyet hakları, Zekat, adalet ve kadın hakları ile ilgili, özellikle akılcı ve modernist yorumlara uyandırmak bu iki ana alanda yer almaktadır.
Ortadoğu'da, İslam Sosyalizmi daha milliyetçi ve devrimci bir fikir, özellikle İsrail'in kuruluşundan (1948) ve bölgesinden binlerce Filistinli kovulması nedeniyle haline dönüştü.
Suriyeli filozof ve Arap milliyetçisi, Michel Aflaq bir Hıristiyan Sosyalizmi ve baas Arap Sosyalizmi olarak kendini ifade ettiği İslam Sosyalizmin ortadoğu gerginlik kaynağı olmaya hatırlanır.
Doğuştan gelen bir Arap Hıristiyan aile, Aflaq oldu bir komünist de kolej ve üniversite, ama koptu komünistlere için formüle bir radikal ve yeni Arap milliyetçi felsefe ile başka bir genç Suriyeli, Salah ad-Din al-Hızı.
Dünyada Arap halklarının ekonomik ve siyasi istikrarlı düşüş inceledikten sonra, Aflaq Hızı ve birleşik bir Arap devleti kurulmasını savundu.
Bu onlar recasted Arap milliyetçiliği ile beslerken içine bir ağır doz sosyalist ekonomik fikirler, ilerici kültür ve sosyal outlook, ve tarafından elden geçirilmesi fikrinin İslam, doğal olarak onun tarafından çağrıştıran ‘kuran'da devrimci ruh’ karşı adaletsizlik ve eşitsizlik ayıran ama İslam olarak düzenlenen bir inanç) konularında devlet.
Aflaq ve Hızı bu rönesans, Arap dünyasında ekonomik ve siyasi bir güce dönüştürmeyi açacağını iddia etti.
Michel Aflaq.
Michel Aflaq.
Onların vurgu sözcüğü rönesans (arapça ‘El-baas’), doğurdu terim ‘baas Sosyalizmi,’ çok yakında ikisi de Aflaq ve Hızı ayarlamak için tanımla tam olarak nasıl bu formun sosyalizm çalışır.
Baas Sosyalizmi tüm Arap ülkesinin birliği için dil/kültür temeli (Arap) ve en Araplar takip inancı (İslam)başvuruda bulundu.
Bunu öneren Arap ülkeleri edildiklerini tarafından zarar beş kuvvetler: Avrupa sömürgeciliği (tahrik tarafından kapitalizm); Sovyet Komünizm; ‘yozlaşmış monarşiler’ Arap ülkelerinde; İslami muhafazakarlık içinde Arap toplumları, din adamları ve ulema kimdi tutmak, bu toplumlarda geri kalmışlığın pençesine.
Baas Sosyalizmi sunulan bir yol arasında Batı kapitalizmi ve Sovyet komünizm ile düşündüren, tüm Arap ülkeleri bir araya gelip tek bir devlet altında tek bir ‘öncü parti’ Arap milliyetçileri kim olurdu empoze sosyalist ekonomik politikalar, modernize toplum ile eğitim, bilim ve kültür, ayrı bir din devleti ama devam ediliyor ilham tarafından eşitlikçi kavramlar İslam kalacak olması inancı çoğunluğunun ülke vatandaşlarının birleşik Arap devleti.
Onlara göre, laik olmasına rağmen, baas Sosyalizmi ‘Arap deha’ve Arap kültürü, değerleri ve düşünce bir kanıtı kanıtı olarak İslam kutladı.
Şarkı ve Dans
Orta Doğu ve Afrika
Baas Sosyalizmi fıstıklı gelmiş olgun bir anda modern Arap tarihi çünkü 1940'lı yıllardan itibaren bir dizi anti-sömürgeci hareketler, Irak, Mısır, Cezayir, Yemen ve Suriye olmak vardı kurşun kıyafetler ilan kendileri için yandaş Arap Sosyalizmi.
1948 yılında, genç bir Albay olarak Mısır, Gammal Abdül Nasır, gizli olan ‘Özgür Subaylar Hareketi oluştu".
Grup Mısırlı subaylar Arap Sosyalizmi/baas Sosyalizmi fikirler oluşuyordu.
1952 yılında hareketinin Mısır yanlısı bir darbeyle İngiliz monarşi deviren ve Mısır bağımsız Arap Sosyalist bir Cumhuriyet ilan etti.
Hür Subaylar önde gelen üyeleri yakında 1952 yılında, Mısır monarşisi devirmek sonra Hareket. Gammal Abdel (oturan).
Hür Subaylar önde gelen üyeleri yakında 1952 yılında, Mısır monarşisi devirmek sonra Hareket. Gammal Abdel (oturan).
Mısır ordusunun tankları Kahire 1952 hür Subaylar’ darbe sırasında yollarda hareket.
Mısır ordusunun tankları Kahire 1952 hür Subaylar’ darbe sırasında yollarda hareket.
İlginçtir, Özgür Subaylar Hareketi ve darbe başlangıçta anti-sömürgeci sağcı dini grup, Müslüman Kardeşler tarafından desteklenmiştir.
Ama Nasır politikaları ‘Mısır ekonomisinin ve toplumun kalkınması için unfolding başladı,’ İslam özel olarak uygulandığında en iyi servis olduğunu iddia etti sonra, Müslüman Kardeşler rejiminin aleyhine döndü.
1954 yılında Müslüman Kardeşler ve muhafazakar din adamları sert önlemler unleashing tarafından yanıt veren Nasır suikast düzenlemeye çalıştı.
Nasır esinlenerek, genç bir grup subay Irak başarıyla 1958 yılında Irak monarşiyi devirdi. Yeni rejimin anda Irak bir cumhuriyet olarak ilan rağmen, Nasır gibi Arap Sosyalist bir Parti kurma vermedi.
Bu memurlar başka bir grup devraldı değişti ve Irak baas Sosyalist Partisi kuruldu. Ama durum akıcı kaldı ve 1966 yılında baas Sosyalistleri sadece dönüş ve 1968 yılında güçlerini dengelemek için bir askeri darbe ile devrildi.
Baas Sosyalizmi, Irak merkezi ideolojisi ve baas Sosyalist Partisi, ülkedeki iktidar kıyafet oldu. Irak'ta bu parti ve ideoloji son ana fall of man 2003'te Saddam Hüseyin 2003 yılına kadar kadar sürecek.
Irak'ın baas Sosyalist Partisi üyeleri 1963 yılında iktidara sonrası basın toplantısı.
Irak'ın baas Sosyalist Partisi üyeleri 1963 yılında iktidara sonrası basın toplantısı.
1949 yılında bağımsızlığını kazandıktan sonra Suriye kargaşa ve Suriye baas Sosyalist Partisi tarafından desteklenen planlanan en.darbeler bir dizi tanıklık etti
1956 yılında Suriye de ilk Arap ülkelerinden biri olan karşıt olarak girin ‘Sovyet kampı’ ‘Amerikan kampına başladı. Nasır'ın Mısır yakında Suriye takip etti ve Sovyetler Birliği ile ekonomik ve kültürel çeşitli savunma anlaşmaları imzaladı.
Birleşik Arap ulus yasalaştırılması tam olarak farkında Arap/baas Sosyalizmi ana doktriner itme, 1958'de Mısır ve Suriye Birleşik Arap Cumhuriyeti (UAR)birleşerek.
Deney Suriye tarafında Nasır Suriye çıkarlarını baltaladığı düşünce olarak tam bir felaketti. Birliği Suriye'de baas Sosyalist Partisi 1961 yılında başka bir darbe tasarladığımızda feshedildi.
1970'e kadar, Suriyeli siyaset parti ve hükümet Hafizul Esed, bir Ordu Generali tarafından satın alındı kadar baas Sosyalist Partisi, radikal ve ılımlı gruplar arasında gergin bir mücadele içinde yakalandı.
Esad, Alevi bir Müslüman ayrılıkçı Şii Müslüman mezhebi - Suriye stabilize ve 2000 yılında ölümüne kadar diktatör olarak kural için giderdim.
Onun altında baas Sosyalist Partisi ve rejimi en istikrarlı, yanı sıra herhangi bir Arap ülkesinde radikal bir hal aldı.
Hafizul Esed yabancı basında Şam Suriye'nin yeni devlet başkanı ve 1970 yılında ülkenin baas Sosyalist Partisi lideri olduktan sonra konuşuyor.
Hafizul Esed yabancı basında Şam Suriye'nin yeni devlet başkanı ve 1970 yılında ülkenin baas Sosyalist Partisi lideri olduktan sonra konuşuyor.
Bir posteri 1970 Genç Sosyalist İttifak, uluslararası bir grup solcu öğrenci kıyafetleri için müttefik baas Arap Sosyalist partiler ve rejimler içinde Mısır, Suriye, Irak ve Filistin Kurtuluş Örgütü (FKÖ).
Bir posteri 1970 Genç Sosyalist İttifak, uluslararası bir grup solcu öğrenci kıyafetleri için müttefik baas Arap Sosyalist partiler ve rejimler içinde Mısır, Suriye, Irak ve Filistin Kurtuluş Örgütü (FKÖ).
İçinde Cezayir fransız sömürgeciliğine karşı ülkenin milliyetçi mücadele sırasında 1950'lerde zirve başladı, hareketin ana kıyafeti Örgüt Spéciale (Özel Örgüt) ‘kurtuluş felsefe yolunda’ Arap/baas Sosyalizmi alınmasına başlanmıştır.
1954 yılında Özel bir Kuruluşun çeşitli küçük sol-kanat milliyetçi gruplar ve gerilla örgütleri ile Ulusal Kurtuluş Cephesi (FLN - birleåÿti Front de Libération Nationale) o oldu en büyük milliyetçi kıyafet sırasında Cezayir kurtuluş hareketine karşı fransız sömürgeciler.
Cezayirliler on binlerce fransız 1954 ve 1962 arasında savaşta öldü. Fransızlar son olarak 1962 yılında Cezayir terk etmeyi kabul etti, FLN bağımsız Cezayir'in ilk iktidar olur.
Hemen gerginlik FLN radikal lider Ahmed Ben Bella arasında ortaya çıkan ve daha ılımlı,, Houari Boumedienne. 1965 yılında Boumedienne, yeni kurulan Cezayir ordusunun yardımıyla, bir darbe ile Ben Bella devrildi ve devletin Cezayir ikinci başkanı oldu.
Diğer tüm siyasi partiler, Cezayir tek iktidar partisi FLN yaptı o yasak, sosyalist ekonomik politikalar bir dizi başlattı ve İslamcı ve muhafazakar dini gruplar üzerine çökertti.
Ama Irak, Suriye ve Mısır'da Arap Sosyalistlerin aksine, Boumedienne agresif Sovyetlerin etki alanları içine ülkesinin bas vermedi. Ancak, pro eleştirisini eşit vokal-BİZİ Arap monarşiler, İsrail, İslamcılar ve kapitalizm vardı.
FLN dişi bir savaşçı Cezayir Bağımsızlık Savaşı sırasında silahıyla fransızlara karşı poz.
FLN dişi bir savaşçı Cezayir Bağımsızlık Savaşı sırasında silahıyla fransızlara karşı poz.
Polis fransız askeri memur FLN üyeleri tarafından Cezayir Cezayir kentinde 1959 yılında suikasta kurban giden bedeni kuşatır.
Polis fransız askeri memur FLN üyeleri tarafından Cezayir Cezayir kentinde 1959 yılında suikasta kurban giden bedeni kuşatır.
1972 yılında Houari Boumedienne (sağda). Cezayir hükmetti ve 1978'e kadar gelen 1965 FLN, Cezayir ‘sosyalist yolu üzerine koyarak gidiyor.’
1972 yılında Houari Boumedienne (sağda). Cezayir hükmetti ve 1978'e kadar gelen 1965 FLN, Cezayir ‘sosyalist yolu üzerine koyarak gidiyor.’
Sırasında bir iç savaş Mısır destekli milliyetçiler ve Suudi-monarşistlerin desteklenen arası) yüksekliği ve anti-kuzey kesiminde sömürge hareketi (İngiliz kuvvetlerine karşı)Yemeniki ana kıyafetler milliyetçi hareket Yemen Ulusal Kurtuluş Cephesi (NLF) ve İşgal altındaki Güney Yemen Kurtuluş Cephesi (FLOSY)lider.
Hem siyasi, hem de gerilla gruplarını Arap Sosyalizmi özümsemiş ve Marksistler tarafından önderlik ediliyordu.
Ne zaman mücadele içine dökülen Güney ülkenin daha da yoğunlaştı, öyle ki, NLF ve FLOSY saldırmaya başladığı her bir rağmen aslında bu iki esinlenerek Nasır'ın Arap Sosyalizmi ve koşullandırmaya tarafından işletilen Marksistler.
1967 yılında, NLF ve FLOSY monarşistlerin mağlup etti ve güneyden İngilizler gitti. NLF sonra FLOSY ezmek için gitti ve bağımsız bir cumhuriyet olarak güney bildirildi.
1970 yılında, NLF Yemen Halk Demokratik Cumhuriyeti Güney Yemen adlı ve ülkenin tek iktidar partisi, Yemen Sosyalist Partisi kuruldu.
Parti hemen Sovyetler Birliği, Çin ve Küba komünist rejimler ile savunma, kültürel ve ekonomik anlaşmalar imzaladı.
Kuzey Yemen güçleri ile Suudi Arabistan ve ABD tarafından desteklenen finanse ediliyormuş eline düştü.
İngiliz askerleri pin Ulusal Kurtuluş Cephesi (NLF) duvara Aden, Yemen, 1967 sempatizanları.
İngiliz askerleri pin Ulusal Kurtuluş Cephesi (NLF) duvara Aden, Yemen, 1967 sempatizanları.
Yemen NLF: Salim Rubai Ali Güney Yemen Başkanı oldu (kim), İsmail, Ali Abdul Fattah al-üç önde gelen üyesi Muhammed el-Hasani Nasir.
Yemen NLF: Salim Rubai Ali Güney Yemen Başkanı oldu (kim), İsmail, Ali Abdul Fattah al-üç önde gelen üyesi Muhammed el-Hasani Nasir.South Yemen), Abdul Fattah Ismail, and Ali al-Nasir Muhammad al-Hasani.
İçinde Libya Arap Sosyalizmi ve Nasır, Albay Muammer başka bir hayranı Kaddafi, Mısır'da Özgür Subaylar Hareketi çoğaltılmış ve 1969 yılında bir darbeyle Libya monarşiyi devirdi.
1971'de Arap Sosyalist Birliği (Libya yegane iktidar partisi)kurdu, çeşitli radikal sosyalist politikalar unleashed, ve Sovyetler Birliği ile savunma ve ekonomik anlaşmalar imzaladı.
Ama şiddetle karşı ABD yanlısı Arap monarşiler (özellikle Suudi Arabistan), ve yakın bir müttefiki olan Sovyetler Birliği, Kaddafi'nin Libya, aksine diğer Arap Sosyalist rejimlerin zaman başladı temperleme Libya sürümü İslam Sosyalizmi ile paralel olarak bir anti-İslamcı politika ile bazı bağnaz girişimleri gördü yasaklayarak satışı ve tüketimi, alkol, gece kulüpleri kapanma ve bastırılmasına ilişkin Marksist bulunan üniversiteler ve kolejler.
1976 yılında, İslami Sosyalizm anlayışını anlattığı bir kitap (Green Book) yayınladı. Kitap okul ve üniversite öğrenciler için zorunlu bir okuma oldu.
Genç Libyalı bir üniversite öğrencisi o zaman 29-yıl-1970 eski Kaddafi ile tokalaştıktan sonra kızarıyor. Ayrıca resimde görülen Libya'ya ziyaret etmekte olan Mısır lideri Abdül Nasır,.
Genç Libyalı bir üniversite öğrencisi o zaman 29-yıl-1970 eski Kaddafi ile tokalaştıktan sonra kızarıyor. Ayrıca resimde görülen Libya'ya ziyaret etmekte olan Mısır lideri Abdül Nasır,.
Kaddafi rejiminin halka 1977 yılında asılan iki rakipler.
Kaddafi rejiminin halka 1977 yılında asılan iki rakipler.
Mısır, Suriye, Irak ve Libya saran sonra, Arap/baas Sosyalizmi sürümleri de Sudan ve Somali gibi diğer Müslüman ülkeleri içine onların yol yaptı.
Sudan 1956'da İngiltere. ' dan bağımsızlığını kazandı 1957 ve 1969 yılları arasında, ülkenin demokratik olarak doğru seçilmiş çalkantılı bir dönem sağcı koalisyon hükümetleri ve askeri darbe (1958)deneyimli.
1969 yılında askeri bir darbeyle Nasır Özgür Subaylar Hareketinin dinamiği üzerine şekillenen güç aldı.
Hareket ve darbe Gaafar Nimeiry, bir kendi kendine itiraf Arap Sosyalist ve Nasır meraklısı tarafından yönetiliyordu.
Güç varsayarak, Nimeiry ülkenin toplum, siyaset ve ekonomi üzerinde ‘bağımsız Sudan Sosyalizmin temel planını açıkladı.’
Nimeiry rejiminin ilk kabine onu ve sosyalist ekonomik politikalar bir dizi hazırlamak uygulamak yardımcı olan komünistler bir dizi dahil.
Ayrıca camilerin ve eğitim kurumlarının işleyişini muhafazakar İslami unsurların müdahalesi ve etkisi sınırlamak için ilkeleri, İslam'ın özel olarak uygulanan zaman en iyi hizmet olduğunu düşündüren geliştirmiştir.
Nimeiry Libya, Mısır, Suriye, Irak ve Sovyetler Birliği ile Arap Sosyalist rejimler ile güçlü ilişkileri vurdu.
Nimeiry rejimin güçlü sosyalist ve laik süren tedirgin, sağcı İslamcı çeşitli giysiler Ensar adı ile kurulmuştur. Rejim çıkarmak için başarısız olduktan sonra, Ensar (1971) silahlandılar ve savaş için hükümet güçleri ile gitti.
Ardından kanlı bir savaşta, Ensar bozguna uğramış ve lideri yurtdışına kaçtı. 1971 yılında, Nimeiry Sudan'ın tek iktidar partisi haline gelen Sudan Sosyalist Birliği (SSU) kurdu.
Bir sigara Sudan, 1969'da iktidara sonra Nimeiry ışıklar Gaffar.
Bir sigara Sudan, 1969'da iktidara sonra Nimeiry ışıklar Gaffar.
Sudan İslam merkezi ama özel bir rol oynadığı bir ‘Sosyalist Demokrasi’ olarak nitelendirdi ve politika ve hükümet ile karışık olması değil.
Somali 1960 yılında Avrupa sömürge yönetiminden bağımsızlığını kazandı. 1969 yılında, tümgeneral Muhammed Siad Barre altında askeri bir darbe çıkarttı ve parlamento ve Yüksek Mahkeme askıya feshetti.
Barre anda sosyalist ekonomik politikalar bir dizi ve önemli ölçüde ülkenin okuma-yazma oranı arttığı için okuma yazma kursu başlattı.
‘Sovyet kampa Somali alma dışında,’ Barre de Arap Sosyalist devletler ile güçlü ilişkiler sahte. O da Somali Devrimci Sosyalist partisini kurdu ve ‘bilimsel sosyalizm ve İslam'ın eşitlikçi kiracılar kendi manifestosu göre.’
Devletin elinde büyük tarımsal ve endüstriyel çıkarlarını öne dışında, Barre rejiminin de camilerin kontrol altına aldı ve aktif olarak İslam'ın karıştırma ve siyaset cesareti.
Siyasete İslami Sosyalist bir eğilim İran ayrıca, 1950'den itibaren gelişmeye itibaren. başlamıştı Laik ve demokratik Ulusal Cephe Muhammed Musaddık tarafından kurulan İslam Sosyalist bir dizi oluşuyordu.
1951 yılında, Ulusal Cephe oldu oy olarak önde gelen parti içinde İran meclisi İran bir anayasal monarşi), yönetilen şeklinde bir hükümet, nationalise İran'ın petrol sanayi ve sonunda devrik Şah'ın İran'a ve ilan ülke için bir demokratik cumhuriyet.
1973 gösteren bir poster Barre Üçüncü Dünya Sosyalist hareketlerinin toplanma destekçileri Söyledi.
1973 gösteren bir poster Barre Üçüncü Dünya Sosyalist hareketlerinin toplanma destekçileri Söyledi.
Ancak, 1953 yılında Şah, İngiliz ve Amerikan istihbarat servisleri, İran askeri ve İran İslam din adamlarının bölümleri yardımıyla, darbe ve Musaddık hükümetini deviren tasarlandı.
Musaddık düşmesinden sonra, İran İslam Sosyalizmi daha radikal bir hal aldı. 1965 yılında Tahran Üniversitesi'nde sol görüşlü bir grup öğrenci, Mücahidler-e-Semavat (MK)kurdu.
İran entelektüel ve yazar, Ali Şeriati, ilham alarak savunulan MK Marksist kavramlarla İslami görüntüleri kaynaşmış bir ideoloji.
Şeriati Paris'te okudu ve onun anti hapse atıldı geçiren sosyolog-Şah İran'a 1964 yılında döndüğünde dersler ve yazılar.
Şeriati yazıları ve görüşmeler arasında yaygınlaşan üniversite öğrencileri başladığı express devrimci Marksist kavramlar ile geleneksel Şii Müslüman resimler ve dilini yoğun bir şekilde saldıran sadece İran şahlığı, ama Şii ruhban sınıfı ve komünistler de.
        Dr. Ali 1972 yılında Tahran'da bir ders teslim Şeriati.
Dr. Ali 1972 yılında Tahran'da bir ders teslim Şeriati.
1971 yılına gelindiğinde, Şah rejimi gibi bir ihbar ‘İslami Marksist’ ve bir Sovyet ajanı başlamıştı. Tutuklandı ve sürgüne kalp krizi (1977) sadece 43 yaşında öldü 1975 yılında zorlandı.
MK şiddetli bir şekilde Şeriati fikirleri ifade ve Şah'a karşı kentsel silahlı gerilla kampanyası başladı.
Organizasyon da aktif rol oynadı sırasında 1979 İran Devrim deviren Şah - öyle ki güçleri destekleyen İran İslami lideri Ayetullah Humeyni, güvendi ağır silahlı kadroları MK yüzleşmek Şah'ın asker ve polis.
Ama İranlı İslamcılar ve din adamları yönetimi ele geçirmek ve katı ‘İslam yasa koymak yönetilen’devrimden sonra, MK İslami rejime karşı kentsel bir gerilla hareketi başladı.
Despot ve gerici olarak rejimi kınayan, MK rejimin İslam muhafızları ve polis savaştı. Yüzlerce MK üyelerinin savaşlar ve onlarca öldü idam edildi.
Sırada afgan mücahitler Logo-e-Semavat (MK) füzyon İslam ve devrimci Marksist şekiller.
Sırada afgan mücahitler Logo-e-Semavat (MK) füzyon İslam ve devrimci Marksist şekiller.
                                                     MK aktivistler, Tahran Üniversitesi'nde 1981 yılında İslam rejimine karşı bir protesto olarak bir bina ele.
MK aktivistler, Tahran Üniversitesi'nde 1981 yılında İslam rejimine karşı bir protesto olarak bir bina ele.
Doğu ve Güney Asya
İçinde Endonezya İslami Sosyalizm için zemin eski komünist, Tan Malaka tarafından yapıldı.
Sırasında Endonezyalılar’ hareketi bağımsızlık için gelen hollandalı sömürgecilere (özellikle led ile Kosno Sukarno), Malaka savundu şiddetle komünizm ve İslam uyumlu idi, ve o, Endonezya, devrim üzerine inşa edilmelidir.
Tan Malaka da birleştirici potansiyeli emekçi sınıfların holding olarak İslam'ı gördüm.
Zaman Malaka ölüm 1949 yılında (bu yıl Endonezya oldu bir bağımsız ülke), onun ilk başkanı devlet Kosno Sukarno, kabul edilen birçok Malaka fikirleri tarafından verilmesi patronaj için Endonezya komünist partisi (PKI) ve İslami Sosyalistler tarafından ilham Malaka.
Sukarno 1967 kadar Endonezya karar verdi.
Eski Endonezya komünist Sosyalist İslam, Tan Malaka döndü. Fikirleri, 1949 ve 1967 arasında yöneten ülkenin ilk hükümdarı, Kosono Sukarno, etkilemiştir.
Eski Endonezya komünist Sosyalist İslam, Tan Malaka döndü. Fikirleri, 1949 ve 1967 arasında yöneten ülkenin ilk hükümdarı, Kosono Sukarno, etkilemiştir.
İslami Sosyalizm fikri ve konsepti ana hayal içine sızmak için yönetilen başka bir Asya ülkesi oldu Pakistan.
Daha önce de belirttiğimiz gibi, bu kavram hakkında (Güney Asya) dür olan eski bilginler iki Parvez Ahmed ve Dr. Halife Hakim Gulam edildi.
Ayrıca ülke oluşturulduktan sonra 1947'de Pakistan'ın ilk iktidar partisi haline gelen Pakistan'ın kurucusu Muhammed Ali Cinnah ve Müslüman Ligi İslami Sosyalist bir dize vardı.
Ancak parti içinde bu bölüm saçaklar kaldı.
Erken 1960 (sırasında laik ve ABD yanlısı askeri diktatörlük Ayub Khan), bir grup aydın led ile şair, ressam ve yazar, Hanif Ramay, ortaya çıktı Lahor ve başladı çalışmaya vererek daha odaklı bir bakış İslam Sosyalist düşünce Parvez ve Halife ve aynı zamanda sigorta elemanları baas Sosyalizmi bağlamında Arap olmayan Müslüman ülke Pakistan.
Ayrıca projeye dahil olan yayıncılık bir aylık Urduca edebiyat dergisi olarak adlandırılan ‘Nusrat’ dışında, yayıncılık Urduca şiir, öykü ve edebi tefsir eserlerini Urduca şair ve yazarlar, aynı zamanda koştu parçalar üzerinde çalışmalar Ghulam Ahmed Pervez Dr. Halife ve Michal Aflaq.
-Hindistan savaşı 1965 Pakistan bu saldırıya karşı cephe aldılar sonra, Ayub Khan genç Dışişleri Bakanı Zülfikar Ali Butto (gösteren muhalefet için)reddetti.
Butto ve Marksist ideolog, J A. Rahim emekli bürokrat bir gazi arkadaş, hem de popülist sağcı parti Ayub diktatörlüğe meydan okumak için sol kurmaya karar verdi.
1966 yılında, Butto da temas eden İslami Sosyalizm üzerine ona grup çalışması sunan Hanif Ramay ile geldi.
Butto ve Rahim 1967 yılında Pakistan Halk Partisi (PPP) kurdu. Marksist ve ilerici aydınlar, gazeteciler, öğrenci liderleri ve sendikacılar bir dizi katıldı, ama zaman yazarı geldiğinde hakim olan Ramay İslami Sosyalist grup parti manifestosu.
Yazı dizisi (Ramay ve Safdar Mir) ‘Nusrat’ yazarlar olarak anlam (PPP) İslam Sosyalizmi anlattı:
  • Feodalizmin ortadan kaldırılması.
  • Kontrolsüz kapitalizm ve sistem teşviki giderilmesi fırsat özgürlüğü ve/veya ekonomik bir sistemi yakından hükümet ve devlet tarafından izlenen dayalı.
  • Büyük bankaların, sanayi ve okulların millileştirilmesi.
  • İşçileri teşvik fabrikaların çalışmasını katılmak.
  • Demokrasinin ve demokratik kurumların inşası.
Tüm bu oldu sonra açıklandığı için bir modern, 20. Yüzyılın uzantısı ilkeleri olan eşitlik ve adalet olarak uygulanan ilk Müslüman rejim içinde Madina ve Mekke başkanlığını İslam Peygamberi, ve birçok eşitlikçi ekonomik ve sosyal bildiriler bulunan Kutsal kuran'da.justice as practiced by the first Muslim regime in Madina and Mecca headed by Islam’s Prophet, and of the many egalitarian economic and social proclamations found in the Holy Qu’ran.
PPP İslami Sosyalizm kınadı muhafazakar dinci partiler ve din adamları olmak temsilciler tekelci kapitalistler, feodal lordlar, askeri diktatörler, ‘emperyalist güçlerin kapitalizm’ ve olmak ajanların geri kalmışlık, sosyal ve ruhsal durgunluk.
                                         Şair, ressam ve yazar, Hanif Ramay, modern İslami Sosyalizm Pakistan'da başlıca ideologları ve kuramcılarından biri olduğu iddia ediliyor. Ayrıca PPP kurucu üyelerinden biriydi.
Şair, ressam ve yazar, Hanif Ramay, modern İslami Sosyalizm Pakistan'da başlıca ideologları ve kuramcılarından biri olduğu iddia ediliyor. Ayrıca PPP kurucu üyelerinden biriydi.author, Hanif Ramay, is claimed to be one of the main ideologues and theorists of modern Islamic Socialism in Pakistan. He was also one of the founding members of the PPP.
Rağmen aslında bu sağcı İslami partisi Cemaat-i Islami başardı yüzlerce farklı İslam ulema ve din adamları için ilan PPP şey sosyalizm için ‘ateist’ ve ‘anti-İslam’ partisi yönetilen süpürme 1970 seçimlerinde Batı Pakistan.
1972 yılında uzak Doğu Pakistan Bangladeş olmak için ayrıldıktan sonra (), PPP Pakistan halk tarafından seçilen ilk iktidar oldu.
Z A Butto'yu Karaçi 1969 yılında solcu öğrencilere düzenlenen mitingde konuşuyor. İlk halk Pakistan'da Başbakan ve partisi, seçilmiş, PPP, eski Batı Pakistan'da bir manifesto İslam Sosyalizmi empoze umut verici bir çoğunluğu kazanmış oldu.
Z A Butto'yu Karaçi 1969 yılında solcu öğrencilere düzenlenen mitingde konuşuyor. İlk halk Pakistan'da Başbakan ve partisi, seçilmiş, PPP, eski Batı Pakistan'da bir manifesto İslam Sosyalizmi empoze umut verici bir çoğunluğu kazanmış oldu.
Afganistan İslami Sosyalizm son yaşasın yankılandı ülke oldu.
1978 yılında Afganistan'da komünist Halkların Demokratik Partisi (PDP) Afgan askeri sempatik görevlileri ile Muhammed Davud Han milliyetçi diktatörlük devrildi.
Etkinlik, ‘kapıyı açın Devrimi;’ ya da ‘Bahar Devrimi’ (Dari bahar kapıyı açın anlamı)seçildi.
PDP hızla sosyal ve ekonomik komünist ilkeleri bir dizi ortaya çıkmaya başladı bu düpedüz Marksist bir kıyafetti.
Ama ne zaman PDP rejimi başladı karşılaştığı direnç ve kızgınlık gelen Afgan din adamları ve indi elite ülkenin kırsal ve yarı kırsal alanlarda, müttefiki Sovyetler Birliği, sorulan PDP rejimine yavaş onun Marksist reformlar.
PDP hızla devrimci Marksist onun aşırılıkları kapalı tutmak ve onları değiştirmek için retorik zamanda İslami Sosyalistler ve baas Sosyalistleri tarafından kullanılan ile başladı.
Örneğin, apart sürekli Marx ve Lenin, aktaran, PDP hükümet de ekonomik sistemleri Marksizm/Sosyalizm ve İslam tarafından özetlenen arasındaki benzerlikler hakkında konuşmaya başladı.
Bununla birlikte, aralık 1979'da DYP'DE ciddi sürtüşmenin Sovyet birlikleri Afganistan'a yürüyüş ve daha ılımlı bir rejim PDP var Babrak Karmal liderliğindeki yaslanır gördü.
PDP Khalaq hizip bayrağı.
PDP Khalaq hizip bayrağı.
Genç kadın, Kabil'de bir ralli 1978 ‘kapıyı açın Devrime hoş geldiniz.’
Genç kadın, Kabil'de bir ralli 1978 ‘kapıyı açın Devrime hoş geldiniz.’
Düşmesi ve Ölümü
Salgın bir dizi hareketleri, darbeler ve devrimler ile ilgili çeşitli sürümleri İslam Sosyalizmi, Asya, Afrika ve Orta Doğu sadece ilgi ciddi kaygılarım Arap monarşiler ve ABD, ekonomik manevralar tarafından üstlenilen rejimler füzyon sosyalizm ile İslam'ın bazı yönlerini büyük ölçüde başarısız ulaşmak için bu tür ekonomik denge vardı söz verdi.
Yukarıdaki ilk örneklerden biri Endonezya oynandı. Endonezya'nın bağımsızlık (felemenkçe) 1949 arifesinde, Kusono Sukarno, devlet başkanı olmuştu.
‘Büyük ölçüde kendi partisi, Endonezya Ulusal Partisi (PNİ), ve Endonezya Komünist Partisi (PKI)egemen olduğu güdümlü demokrasi’ dediği doğru Endonezya taşındı.
Ve onun PNİ ve bir ideolojiye dayalı bir Endonezya sunulan koştu Sukarno ‘üçlü karışım, yani milliyetçilik, İslam ve komünizm.
Ama yolda çevirmek bu ideoloji içine ekonomik ve sosyal alanları Endonezya toplum, başladı yüze sert bir direniş İslami kıyafetler ve bu parçaların askeri istedim Endonezya için daha yakın bağlantılar ile ABD ve Batı.
1960 yılından itibaren Endonezya'nın ekonomik durum daha da kötüye gitmeye başladı. 1965 yılında Sukarno komünist destekçileri (PKI) reform onun yavaş hızı ile hayal kırıklığı oldu.
Komünistler askeri pro-PKI bir grup harekete geçti ve Sukarno karşı bir darbe girişiminde bulundu.
Darbe ordusunun Batı yanlısı hizip tarafından ezilmiş ve komünistler ve onların sempatizanları karşı vahşi saldırılar izledi.
Sonrasında yaşanan şiddet 50.000 den fazla insan katledildi, özellikle askeri ve solu tasfiye için kullandığı İslami kıyafetler idi.
1967 yılında tümgeneral bertaraf Suharto ve Sukarno güç yönetimini devraldı.
PKI yasaklanmış, ve Suhartho BİZİ kampa doğru Endonezya gidilen rağmen,’ sonunda sabit askeri tarafından komünist ayaklanma ezmek için seferber edildiğini İslami kıyafetler de aşağı geldi.
Jakarta Üniversite, asker ve İslami öğrenci tarafından tartaklandı olmak, komünist bir öğrencinin, askerin, temizlik sırasında solcular karşı Endonezya'da 1965 yılında eylemciler.
Jakarta Üniversite, asker ve İslami öğrenci tarafından tartaklandı olmak, komünist bir öğrencinin, askerin, temizlik sırasında solcular karşı Endonezya'da 1965 yılında eylemciler.
Endonezya ordusunun anti üyeleri ile tümgeneral Suharto (eğitim elbisesi)-komünist hizip. Suhartho Sukarno deviren ve demokratik bir hareketi kendisi tarafından yıkılıncaya kadar 1990'ların başına kadar Endonezya kural için gitti.
Endonezya ordusunun anti üyeleri ile tümgeneral Suharto (eğitim elbisesi)-komünist hizip. Suhartho Sukarno deviren ve demokratik bir hareketi kendisi tarafından yıkılıncaya kadar 1990'ların başına kadar Endonezya kural için gitti.
İslam Sosyalizmi yaşadığı ikinci büyük aksilik Mısır'da oldu.
Nasır devletin 1952 yılından bu yana popüler bir kafa Özgür Subaylar Darbesi ve süpürme sosyalist reformların bir sayıda çaldıktan olarak yüksek hükmetmiş.
Onun rejimi de ortadoğu'da çeşitli Arap Sosyalist hareketlerin ilham kaynağı ve destekçisi, Arap halkları için ABD yanlısı ama bağnaz Arap monarşiler altında sosyalist ve laik Müslüman bir alternatif sunan oldu.
Ancak, Nasır Mısır silahlı kuvvetleri İsrail ordusu ve hava kuvvetleri tarafından 1967 yılında yönlendirilmiş edildiğinde etki ve nüfuzunu çok şey kaybetti.
                                   Mısırlılar milyonlarca 1970 yılında Nasır'ın ölümü yas tutmak için bir araya geldiler.
Mısırlılar milyonlarca 1970 yılında Nasır'ın ölümü yas tutmak için bir araya geldiler.
Ama Nasır rejimi ölümüne kadar büyük ölçüde popüler 1970 yılında kalp krizinden kaldı.
Halefi (ve eski yoldaş), Enver Sedat, Mısır Arap Sosyalist Birliği başkanı ve devletin, ülkenin yeni başkanı oldu.
Sedat Nasır'ın sosyalist politikalarını sürdürürken bir yandan da radikal Arap Sosyalist rejimleri ve hareketleri ve FKÖ için Mısır'ın maddi ve manevi destek verdi.
-1973 İsrail Mısır'a Savaş bir çıkmaza sona erdi ancak, ülke ekonomisi savaşın etkisi makaralama bulundu.
Suudi Arabistan yardım ve petrol milyonlarca dolar değerindeki sunarak Mısır ekonomisini kurtarmak için sundu.
Suudi yardım kabul ederek, Sedat resmen Nasır tarafından kopmuştu Suudi monarşi ile ilişkiler tekrar.
Suudi monarşisi, sonra Sedat Nasır tarafından hapse atılır ya da sürgüne (çoğunlukla Suudi Arabistan)içine gönderilen sağcı Müslüman Kardeşler üyesi binlerce rehabilite etmek istedi.
Sedat Müslüman Kardeşler'in faaliyetleri üzerindeki yasağı kaldırdı.
1974 yılında, Sedat sonunda ‘Sovyet kampı’ Mısır çekmeye karar verdi ve Sovyet askeri danışmanları, teknisyen ve Mısır'da konuşlanmış olan vatandaşların ülkeyi terk etmelerini emretti.
1976 yılında, Sedat sonunda Mısır'ın sosyalist deney sonunda duyurdu ve 1977'de Arap Sosyalist Birliği, Ulusal Demokratik Parti için Mısır'ın iktidar partisi ismini değiştirdi.
Partiden Arap Sosyalizmi son kırıntılarını da o devrik ve öğrenciler bir darbe ve harekete karşı çıkan aydınları üyeleri emretti.
Gerçi Mısır kaldı, büyük ölçüde laik ve Sedat yönetilen kazanmak için destek Müslüman Kardeşler (kimin kullandığı için tasfiye solcu öğrenciler ve üyelerinin aydınları), sona erdi soruna neden olan Kardeşlik de o zaman karar yürürlüğe bağları ile baş düşmanı İsrail.
Sedat 1981 yılında bu Kardeşler'in militan bir grup tarafından öldürüldü. Ama halefi Hüsnü Mübarek, 2011 yılında yaygın bir demokrasi devrimi (Arap Baharı)deviren yaşına kadar önümüzdeki üç yıl için yaptığı politikaları devam etti.
Kahire 1975 yılında ailesi ile sedat (soldan dördüncü). Sedat Mısır'ın sosyalist deney son verdi.
Kahire'de ailesi ile sedat (merkez)- AP Photo
Sedat'ın yol alıyordu Pakistan'da iktidardaki Pakistan Halk Partisi (PPP) Başbakanı Zülfikar Ali Butto liderliğindeki.
Butto rejiminin seçildi (1970) PPP sosyalist platformu ve ilahiler İslami Sosyalizm itiraz oldu.
Gerisinde tarafından ekonomik krizlerin bir isabet sonra 1973 Mısır-İsrail Savaşı, Butto rejiminin aşağı tonda onun sosyalist reformlar ve retorik ve içine girilen bir sayının anlaşmalar ve paktlar ile petrol zengini körfez krallıkları.
Butto radikal PPP içindeki hizipler sol ve sonra sağ anayasal tavizler-Suudi Arabistan yakın olan kanat İslami partiler bir dizi dışarı bombeli temizlemeye başladı.
Bu şekilde ve bu partiler yatıştırmak etkisiz hale getirmek mümkün olacağına inanıyordu.
Z A. Butto (sağda), Suudi kralı için bir akşam yemeği hosting,, Karaçi'de (1975)Faysal. Butto sosyalist söylemini aşağı tonda ve Pakistan'da İslami partiler ile ilişkiler smoothend Kral ‘tavsiye’.
Z A. Butto (sağda), Suudi kralı için bir akşam yemeği hosting,, Karaçi'de (1975)Faysal. Butto sosyalist söylemini aşağı tonda ve Pakistan'da İslami partiler ile ilişkiler smoothend Kral ‘tavsiye’.
Sadece 1977 seçimlerinden önce, kelimeler sosyalizm ve İslam Sosyalizmi minimal PPP yeni manifesto kullanıldı sadece.
Ancak, Butto'nun yeni buldum yakınlık, ortadoğu monarşilerine, onun temizler karşı sol ve onun bir ödün İslami partiler başarısız kök çıkması bir sağ kanat hareketine karşı bu rejimi 1977.
Sonunda gerici bir askeri darbe Genel Ziaul Haq öncülüğünde devrildi ve 1979'da düzmece bir yargılama ile idam edilmişti.
Adam dua ve kadınlar Z A Butto nisan 1979'da idam edildi sadece dışarıya feryat. Resim Mayıs 1979'da çekildi.
Adam dua ve kadınlar Z A Butto nisan 1979'da idam edildi sadece dışarıya feryat. Resim Mayıs 1979'da çekildi.
Cezayir ya da 1965 yılından beri ülkeyi yöneten Houari Boumédienne ölümüne kadar 1978 kadar sosyalist yolu ticareti.
Albay Chadli Bendjedid iktidardaki FLN partisi lideri ve yeni devlet başkanlığı sonra oldu.
1980'lerin başında, Bendjedid yavaş Boumedienne sosyalist reformları tersine başladı FLN ve Arap Sosyalizmi ve laikliğe karşı olan FLN İslam karşıtları ile görüşmelere başladı.
Ama Bendjedid yönetilen kural Cezayir kadar 1991, yaptığı ekonomik reformlar olduğunu gördüm Cezayir açılması ekonomisini değil kısaltmak ülkenin bozulan ekonomisi ve çıkan huzursuzluk büyük ölçüde başkanlığındaki Cezayir yeni cesaret İslami partiler.
1987 yılında, Bendjedid neredeyse tamamen FLN sosyalist gündemi ve ideoloji katlanmış ve ABD, Batı ve körfez monarşilerinin ısınmaya başladı.
                                    Anti sırasında protestocular Cezayir'de ayaklanmalar hükümet tarafından 1988 yılında ateşe devlet otobüsün enkaz. Ayaklanmalar Cezayir sosyalizmin çöküşü doğruladı.
Anti sırasında protestocular Cezayir'de ayaklanmalar hükümet tarafından 1988 yılında ateşe devlet otobüsün enkaz. Ayaklanmalar Cezayir sosyalizmin çöküşü doğruladı.
1991 yılında, hükümet Cezayir ilk çok partili seçim kararı.
Belediye seçimlerinde radikal İslamcı partilerin bir grup tarafından kazandı, ancak askeri ve genel seçimlere müdahale ertelendi.
Ordu için farkında olmadan Bendjedid İslamcıların güçlenmesi ve tehlikede ülkenin laik temellerini koyarak suçladı. 1991 yılında devrik oldu.
1992 ve 2002 yılları arasında Cezayir olan binlerce Cezayirli öldürüldü İslamcılar ile ordu arasındaki şiddetli bir savaş tanık oldu.
Vahşetin her iki tarafta da yer aldı. Ordu İslamcıların intihar saldırıları, suikastlar ve kafa kesme yoluyla çok sayıda sivili katlettiler oysa İslamcılar ve onların sempatizanları yüzlerce öldürdü.
İslamcı isyanın kontrol altına alındı ve tamamen bastırılmış ezilmiş durumunda askeri tarafından 2002 yılında oldu.
Cezayir İslamcı savaşçıları 1996 yılında bir toplantı gerilla. Militan İslamcılar gruplar savaşa 1992 ve 2002 yılları arasında Cezayir ordusu ile gitti. Cezayirliler binlerce Cezayirli ordu, militanların bastırmak için başardı kadar çatışmada öldürüldü.
Cezayir İslamcı savaşçıları 1996 yılında bir toplantı gerilla. Militan İslamcılar gruplar savaşa 1992 ve 2002 yılları arasında Cezayir ordusu ile gitti. Cezayirliler binlerce Cezayirli ordu, militanların bastırmak için başardı kadar çatışmada öldürüldü.
Sosyalizm oldukça iyi ekonomik ve sosyal bir girişim olarak yaptığım yerde ilk tanıyan Müslüman ülke Somali oldu.
Sosyalist rejim var (yani 1969'da iktidara geldi), nispeten istikrarlı bir ekonomi için garanti yönetilen ve dramatik okuma-yazma oranını yükseltti.
1977'de Somali Etiyopya ile bölgesel bir çatışmaya, bir bataklık içinde ekonomik ve siyasi müttefiki Sovyetler Birliği'nin koyarak girdi.
Bu Etiyopya'da rejim de Sovyet kampında idi çünkü o zamanlar. Somali ve Etiyopya arasındaki çatışma deescalate için başarısız sonra, Sovyetler Etiyopyalılar yana karar verdi.
Taşıma sırasında kırılmış, Somalili başkanı Siad Barre, Sovyetler Birliği ve kabul edilen Amerikan askeri ve ekonomik yardımı ile bağları koptu.
1980 yılında, Somalili Devrimci Sosyalist Parti ve sosyalist reformlar, hükümetinin liberal demokrat partilerin faaliyetleri yanı sıra İslami gruplar yaşattığı bordürler gevşeme ters dağıttı.
Amerikan yardımı ile, Barre de Afrika'nın en büyük ordularından birini inşa etmişti.
1980'lerin ortalarında, Barre rejiminin yolsuzluk ve totaliter huzursuzluk ve suçlamalarla başladı.
1986 yılında, Barree bir araba kazasında yaralandı ve dönüşünde anarşi içine Somali'nin slayt durduramadı.
1991 yılında, onun rejimi çöktü ve Somali siyasi ve aşiret çeşitli gruplar arasında felç edici bir iç savaşın içine patlak verdi.
Bugün Somali tam bir anarşi içinde kalır.
                       Somali milis birliklerine kadın üyeleri dışında 1977 yılında Etiyopya ordusu savaş için mart.
Somali milis birliklerine kadın üyeleri dışında 1977 yılında Etiyopya ordusu savaş için mart.
Somlian sermaye sakinleri, Mogadişu, şehir dışına kamyon Somali'de patlak veren iç savaştan kaçmak için Siad Barre, rejimi (1991)çöküşünden sonra binmek.
Somlian sermaye sakinleri, Mogadişu, şehir dışına kamyon Somali'de patlak veren iç savaştan kaçmak için Siad Barre, rejimi (1991)çöküşünden sonra binmek.
Etiyopya için 1977 yılında Sovyetler Birliği'nin desteğini de Etiyopya ile toprak bir kin vardı o Sudan rahatsız.
Sosyalist Gaafar Nimeiry rejiminin Sovyetler Birliği ile ilişkileri kesti ve Sovyetlerin komünist rakibi Çin.doğru ilerledik
Hükümet, baskı, militan İslamcı grup altında ülke ekonomisi ile bir sallantı tespit, Nimeiry tarafından 1971 yılında yenilgiye uğradığı bu Ensar başka bir silahlı ayaklanma tetik döndü.
Ensar bazı anti-darbe dağı'na askeri Nimeiry gruplar harekete geçirmeye çalıştı ama başaramadı.
Ancak, bu kez Nimeiry o sosyalist politikalarına ters talep etti, ateist bir karışım olarak İslam Sosyalizmi kınıyor ve bir İslam ile laik kuralı yerine kim Ensar ile görüşmeler yapmaya karar verirler.
Nimeiry Ensar yüzlerce üyesi serbest, BİZE daha yakın Sudan taşındı ve 1981 yılında ‘İslami yasaların bir dizi duyurdu.’
Son olarak İslami partiler ve diğer anti tarafından desteklendi 1985 yılında askeri darbe-Nimeiry kıyafetler devrik oldu.
Ünlü Sudanlı İslamcı ideolog, Hasan el-Turabi. Turabi karşı Nimeiry rejim karşısında 1970, ama oldu bölüm rejimi ne zaman Nimeiry koptu bağları olan Sovyetler Birliği ve uygulanan bir dizi ‘İslam yasaları’ Sudan o icat edildi ile Turabi.
Ünlü Sudanlı İslamcı ideolog, Hasan el-Turabi. Turabi karşı Nimeiry rejim karşısında 1970, ama oldu bölüm rejimi ne zaman Nimeiry koptu bağları olan Sovyetler Birliği ve uygulanan bir dizi ‘İslam yasaları’ Sudan o icat edildi ile Turabi.
1989 yılında, Sovyetler Birliği ile sınırı olan kıl dağılması ve komünizm içinde retreat, sosyalist rejimde Güney Yemen ise kendini tasfiye katıldı ve Kuzey Yemen'e remake Yemen içine bir tek ülke.
Afganistan'da, PDP rejimi ABD/Suudi/Pakistan el-1989 yılında desteklenen ve finanse edilen İslam güçleri düştü.
Irak'ta baas Sosyalist rejim ve Libya'da Kaddafi'nin İslami Sosyalist hükümet 1990'lardan itibaren sosyalist onların politikalarına geri yapmaya başladı.
Hem de 2000'li yıllarda düştü.
Protestocular ipleri Bağdat'ta saddam'ın heykeli aşağı, 2003 çekmeye cher, Saddam.
Protestocular ipleri Bağdat'ta saddam'ın heykeli aşağı, 2003 çekmeye cher, Saddam.
İslam/baas/Arap Sosyalizmi:
Başarılar
- İdeolojik olarak Müslüman ülkelerde milliyetçi hareketler seferber Avrupa sömürgeciliği, monarchial çöküş ve muhafazakar ulema arasında kalmış. - Bir ‘üçüncü yol’ Batı/Amerikan kapitalizmi ve Sovyet komünizm arasında oluşmuştur. - Girişim sosyo-İslam din adamları ve muhafazakar ulema, siyasi yönleri ve radikal İslamcılar yorumlamak için çekişti. İslam bir sürümü (ve haklı) laiklik inşa etmek için çalıştı. - Mısır'da çeşitli Marksist Co, sosyalist ve ilerici ipliklerini ve kuruluşlar Müslüman ülkelerde faaliyet gösteren ve tek bir platform üzerinde onları. - Müslüman toplumlarda sosyal, siyasal ve kültürel çağdaş kavramları benimsemiş ama/batı mirası bu kavramlar’ sömürge atılır. - ‘Bastırılmış yüzyıllardır Müslüman topraklarında olduğunu İçtihad’ (İslam hukuku ve inanç üzerinde bağımsız tartışma) fikri yeniden canlandı. - İlerici, dinamik ve rasyonel bir inanç olarak İslam'ın altını çizdi. - Klanlar, mezhepler ve kabileler olarak Müslüman toplumlarda farklılıklar kaçınmış. - Ekonomik politikalar ile kültür politikaları tasarımında yaratıcılık gösterdi ve İslam metinleri ve görüntüleri ilerici yorumlara yardımı ile ifade edilmiştir. - Tefsir ve İslam çalışmaları, toplum ve siyaset içindeki yeri, daha ilerici, daha yeni boyutlar ekledi. - Kadınlar islam dünyasında katılımı yaşamın ekonomik, kültürel ve siyasi konularda doğrudan katılmak için teşvik. - Yüksek okuma yazma oranı olan önemini vurguladı. - Orta sınıf gençlik ve emekçi sınıfların ekonomik ve ideolojik katılım bir anlamda siyasi bir kimlik verdi.
Arızaları
- Otokratik ve demokratik olmayan doğa içinde kaldı. - Ağır askeri dayanıyordu. - Halk siyasi anlamda ve hak zayıflattı. - Siyasi ve ekonomik zıt fikirlere karşı hoşgörüsüz. - Çok militarist ve henüz tekrar tekrar başarısız savaşlarda yine dış düşmanlara karşı. - Düzenli olarak diğer ülkelerin konularda müdahale etti. - Ekonomik manevralar büyük ölçüde acemice kaldı ve dikkatsizce başardı. Ekonomik ve siyasi olarak bağımsız bir varlığı adına Amerikan hegemonyası ve siyasi nüfuz reddetti rağmen, Sovyet uzmanlık, yardım ve himaye üzerine) bulunmaktadır. - Muhalif solcular tasfiye için karar verirken bastırılmış İslamcılar ve İslami kıyafetler şiddetle ama sonra supportively onlara doğru döndü. - Farkında olmadan ve radikal İslamcı şarj sonunda ‘İslam seçenek’ İslami Sosyalizmin çöküşü ile birlikte sunmak için ortaya çıkan İslam kuvvetleri.

Araştırma yazıları ve makaleler kullanılır:
İslam Sosyalizmi: Cevad NA - islam Dünyası (1975) İslam Sosyalizminin Kaynakları Ve Anlamı: F. Rahman - Din Ve Siyasal Modernleşme (1974) İslam Ekonomisi Ve İslam Subeconomy: T. Tedavileri - JSTOR (1995) -Baas Partisi: Rise & Metamorfoz:JA Devlin - JSTOR (1985) -Solmuş sosyalizm ya sosyalizm? Radikal Arap devletleri gibi popülist?korporatist rejimler: NN Ayubi - Üçüncü Dünya üç Aylık (1992)Kapitalizmin eleştirel analizini, sosyalizm ve İslami ekonomik düzen: M. İsmail (1982)-Arap Sosyalizmi: belgesel Bir Anket: SA Hanna (1969)
İslami Sosyalizm: Soldan Sağa Geçmişi İslami Sosyalizm: Soldan Sağa Geçmişi Reviewed by Uyanış on 16:19 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.